.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گلستان 3 روز پس از آغاز تبليغات انتخابات مجلس هشتم

استان گلستان 3 روز پس از آغاز رسمي تبليغات نامزدهاي انتخابات مجلس هشتم شوراي اسلامي.


به گزارش فارس، در اين مدت ستادهاي انتخاباتي نامزدها بازگشايي و بروشورها و كارت ويزيت‌هايي كه از قبل تهيه شده بودند بر روي ديوارهاي داخلي و شيشه‌هاي ستادها نصب كرده‌اند.
وجه تمايز اين دوره از انتخابات نسبت به دوره‌هاي گذشته شيوه جديد تبليغات انتخاباتي است.
وزارت كشور از چندي قبل با هدف حفظ زيبايي عمومي شهرها و كاهش هزينه‌هاي تبليغاتي اقدام به ساماندهي تبليغات انتخاباتي نامزدها كرد.
براين اساس شيوه نامه تبليغات انتخابات، ستادهاي انتخابات سراسر كشور ارسال و چاپ هرگونه بنر، پوستر و نصب آن بر روي در و ديوار شهرها و خودروها ممنوع و محدود به چاپ زندگينامه و كارت ويزيت شدند.
پيرو ابلاغ شيوه نامه تبليغات انتخابات، جلسه توجيهي با حضور مسئولان تبليغات ستادهاي انتخاباتي نامزدها در فرمانداري هاي سراسر كشور از جمله استان گلستان برگزار شد.
ديدن چهره نامزدهاي انتخاباتي بدون شك تاثير مستقيمي بر انتخاب آنها توسط مردم دارد. اكثر قريب به اتفاق راي دهندگان تمايل دارند بعد از شناسايي نامزدهاي انتخاباتي و حتي براي آشنايي با آنها و قبل از انداختن راي خود به نام نامزدها در داخل صندوق‌ها، چهره نامزدها را ببينند.
بديهي است اينكار فقط با چاپ پوستر، كارت ويزيت، استفاده از اينترنت و ... امكان پذير است.
افكارعمومي به خوبي مي دانند كه در انتخابات دوره هاي گذشته بخش هاي زيادي از در و ديوار شهرها به نصب پوسترهاي تبليغاتي نامزدها اختصاص مي يافت و هر يك از آنها براي جلب نظر مردم در اندازه هاي متفاوت، رنگ هاي متنوع و طراحي هاي مختلف تصاوير خود را در معرض ديد افكارعمومي قرار مي دادند.
آنها براي انجام اينكار به فضاي زيادي براي نصب پوسترها نياز داشتند.
گاهي اوقات مشاهده مي شد پوسترهاي نامزدها بر روي در و ديوار منازل، ادارات و نقاط ممنوع نصب و بدين ترتيب اخلاق انتخاباتي در شهر زيرسئوال مي‌رفت.
علاوه بر اين در و ديوارها مملو از پوسترهايي مي شدند كه هواداران نامزدها در طول مدت زمان تبليغات انتخابات نصب مي كردند و بدين ترتيب چهره شهرها زشت و بعضا ناراحت كننده به نظر مي رسيد. پس ضروري بود تا دست اندركاران برگزاري انتخابات مجلس هشتم فكري براي تبليغات نامزدها در اين دوره مي كردند.
اكنون با گذشت 3 روز از زمان آغاز تبليغات رسمي انتخابات، شهرهاي استان گلستان چهره‌اي متفاوت از دوره‌هاي گذشته دارند.
شهرهاي استان گلستان به خصوص گرگان برغم گذشت سه روز از زمان آغاز تبليغات رسمي انتخابات هنوز شكل انتخاباتي به خود نگرفته اند. حتي كمتر فردي را مي توان در سطح معابر شهرها يافت كه اقلام تبليغاتي نامزدها را بين مردم توزيع كند كه بخشي از آن به شيوه نامه تبليغات انتخاباتي مربوط مي شود و بخش ديگر شايد به اين دليل باشد كه نامزدها درصدد هستند تبليغات خود را به روزها و حتي ساعات پاياني روز قانوني تبليغات موكول كنند.
گلستان بيش از يك ميليون و 613 هزار نفر جمعيت دارد و مردم اين استان صاحب 7 كرسي نمايندگي در مجلس هستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.302 seconds.